Evidensia Dierenziekenhuis Amsterdam

Evidensia Dierenziekenhuis Amsterdam

Uw bezoek

Wat is een verwijzing?

Wanneer uw dierenarts niet verder komt in het ziekteproces van uw huisdier kan uw dierenarts u doorverwijzen naar ons dierenziekenhuis. Wij zijn hierin meer gespecialiseerd met meer mogelijkheden met betrekking tot diagnostische onderzoeken en behandelingen. U kunt dit vergelijken met de humaan huisarts die de basisbehandelingen uitvoert en wanneer zij niet verder komen u doorverwijzen naar een humaan ziekenhuis. In de verwijzing geeft uw dierenarts aan welke behandeling er uitgevoerd moet worden bij ons in het dierenziekenhuis welke wij dan verder oppakken.

Afspraak plannen

Heeft u een verwijzing van uw dierenarts gekregen en is het dossier naar ons toegestuurd? Dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met het dierenziekenhuis om een afspraak te maken. Dit kan op telefoonnummer 020 ‑ 308 07 50.

Hoe bereidt u zich voor?

Wanneer uw huisdier voor een echo of ingreep onder sedatie komt is het van levensbelang dat uw huisdier nuchter is. Bij een echo is dit van belang om een zo goed mogelijk beeld van alle organen te verkrijgen.

Honden en katten mogen 6-8 uur voor de afspraak niet meer eten. Met uitzondering van honden en katten jonger dan 6 maanden, wij vragen u hen 4 uur voor de afspraak nog een klein beetje natvoer te geven, daarna niet meer. Drinken mag tot 2 uur voor de operatie. Bij bepaalde ingrepen zijn andere adviezen van toepassing, deze worden altijd aangegeven in de voorzorgbrief welke naar u wordt toe gemaild na het maken van een afspraak. Heeft u vragen hierover? Neem contact met ons op.

Waarom nuchter?

Dit is nodig als uw huisdier anesthesie/sedatie krijgt. Voedsel kan weer via de slokdarm omhoog komen en in de longen terecht komen, dit kan leiden tot ernstige complicaties. Bloedonderzoeken zijn meer betrouwbaar. Voor het maken van een CT en bij operaties is anesthesie/sedatie noodzakelijk. In bepaalde gevallen kan anesthesie/sedatie ook noodzakelijk zijn bij het maken van echo’s en röntgenfoto’s.

Krijgt uw huisdier medicatie? Neem dan altijd contact met ons op, dan kunnen we bespreken welke medicatie toegediend kan worden.

Tijdens het verblijf

Vaak hebben wij alle gegevens van uw dierenarts ontvangen en komt uw huisdier dus al voor in ons systeem. Het enige wat u hoeft te doen is uw huisdier aanmelden bij de balie. Één van onze paraveterinairen, of gastvrouw, zal met u de gegevens doornemen en aanvullende vragen stellen.

De dierenarts stelt met u een behandelplan op en daarbij krijgt u een zo nauwkeurig mogelijke prijsindicatie. Zoals bekend zijn wij 24/7 geopend ook zorgen wij ervoor dat uw dier 24/7 de juiste zorg krijgt bij ons in de opname.

Wordt mijn huisdier geschoren?

Dit is altijd het geval bij het afnemen van bloed, het maken van een echo en wanneer uw huisdier wordt geopereerd. Afhankelijk van het type vacht groeit het snel terug. We proberen het scheergebied zo klein mogelijk te houden, rekening houdend met de hygiëne.

Huisdier bezoeken

Wij begrijpen natuurlijk dat u heel graag uw huisdier wilt bezoeken. Uw huisdier bezoeken is in overleg met het opnameteam. Soms is het niet mogelijk omdat er te veel kritieke dieren in de opname verblijven. Om de rust in de opname te behouden en wij ons kunnen focussen op de zorg van onze opname patiënten, kiezen wij ervoor om u foto’s en video’s te sturen door middel van Whatsapp. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Nazorg

Op het moment van ontslag nemen onze collega’s de nazorg met u door. U krijgt de instructies per e‑mail toegestuurd en op papier mee. Hierin bespreken we de nazorg met betrekking tot medicijn gebruik, dieet en beweging. Bij de nazorg van een operatie krijgt u ook instructie over het verzorgen van de wond. Wij stellen uw dierenarts altijd zo snel mogelijk op de hoogte.

Het is in sommige gevallen mogelijk om de nazorg bij uw eigen dierenarts uit te laten voeren.

Betaling

U kunt bij ons per PIN, Visa/Mastercard en contant betalen. De betaling vindt direct na de behandeling plaats. Ons streven is om een zo precies mogelijke prijs indicatie van de kosten door te geven voordat de behandeling plaatsvindt. Het kan voorkomen dat de kosten door onvoorziene omstandigheden afwijken.

Verblijft uw dier bij ons in de opname? Onze behandelende dierenartsen bespreken dagelijks de kosten met u die tot op dat moment gemaakt zijn en de kosten die verwacht worden. Zo weet u goed waar u aan toe bent.

Prijzen in het dierenziekenhuis

Onze prijzen verschillen met die van uw dierenarts, zoals bij een huisarts en een specialist in het ziekenhuis. Dit heeft verschillende redenen:

Personeel

We werken met een groot team van gespecialiseerde en gedifferentieerde dierenartsen, paraveterinairen en dierverzorgers. 

Faciliteiten

We maken gebruik van moderne apparatuur zoals CT-scan, MRI en echografie net zoals een ziekenhuis voor mensen. Ook werken we met hoge eisen rondom kwaliteit en hygiëne.

24/7 aanwezig

Ons dierenziekenhuis is 24/7 geopend. Wanneer uw eigen dierenarts gesloten is staat ons team van spoed- en opname dierenartsen, paraveterinairen en dierverzorgers klaar om uw huisdier te helpen en de benodigde medicatie aan uw huisdier voor te schrijven.

DOWNLOAD DE INFOGRAPHIC

Informatie bijsluiters

In ons dierenziekenhuis schrijven wij medicijnen voor bij bepaalde aandoeningen of bij chirurgische ingrepen. Vaak zit er een bijsluiter bij de medicatie inbegrepen. Mocht er een bijsluiter ontbreken of u wilt meer informatie over de werking van het middel dan kunt u kijken op de website van de Diergeneesmiddeleninformatiebank.  

WWW.DIERGENEESMIDDELENINFORMATIEBANK.NL

Heeft u naar aanleiding van de informatie op de website vragen of wilt u advies? Dan bent u uiteraard van harte welkom op contact met ons op te nemen.  

Onze recensies

Jolanda Twisk

5

Wat een geweldige mensen werken er in dit dierenziekenhuis. Onze kat Sam hebben wij hier woensdag met spoed heen kunnen brengen nadat hij plotseling doodziek werdt. Sam werd meteen nagekeken en opgenomen en er werd precies uitgelegd wat ze verwachtte dat er 'moest' gebeuren en welke kosten hieraan verbonden zaten. Elke ochtend ontving ik netjes een SMS met informatie hoe Sam de nacht was doorgekomen, elke middag werdt ik gebeld met het doorspreken van het behandelplan en bijbehorende kosten en elke avond kreeg ik een appje met een foto/video. Dat ik Sam zaterdag eind van de middag weer op mocht halen, kreeg ik zelfs een zakje aangepast voer mee, omdat de dierenwinkels uiteraard al bijna gesloten waren. Ook kreeg ik een superduidelijke uitleg over de medicatie die ik meekreeg voor Sam, en mocht ik ze altijd bellen indien ik vragen had. Wij zij superblij dat Sam weer lekker thuis is, zeker de hond die zijn maatje miste. En superbedankt lieve medewerkers voor alle goeie zorgen. Het speelgoedvisje dat Sam heeft gehad is nu zijn favoriet!

Annette van Dijk-Leek fotografie

5

31 december 2023. Ons poezenkind Pelle was compleet apathisch. Nooit eerder bij Evidensia Zwanenburg geweest. Zelfs nog nooit van gehoord. Maar vanaf het eerste moment was er een warm gevoel bij alles wat ze daar doen om zieke dieren en verdrietige baasjes te helpen. Super goede communicatie! Pelle moest opgenomen worden. Elke ochtend een sms met een kort statusbericht. En tussen 12-14 u een uitgebreid telefoongesprek over hoe het gaat en wat de mogelijkheden en kosten zijn. Ook de nazorg is hartverwarmend. Na 4 dagen (en tussendoor een ziekenhuisbezoek) mocht Pelle naar huis. Ongelooflijk dat hij beter wordt. Gisteren nog even op en neer nav advies mbt nog niet eten: een eetlustopwekkerpil gehaald. Nog geen 1,5 uur later begon Pelle te eten. En vanaf dat moment ging het met sprongen vooruit. We zijn Evidensia en de lieve medewerkers super dankbaar voor dit verrichte wonder. Ook namens Pelle: Bedankt voor alles!!

Saskia EN Erik de Ridder

5

Mijn hond Bobbi kreeg na hevige buikpijn uitval van achterpoten. We konden gelukkig in de avond direct terecht bij Evidensia. We zijn goed en kundig geholpen door een hele lieve arts. Alle klachten zijn gelukkig met behulp van medicatie verholpen🍀

selia korstanje

5

Afgelopen nacht werd ons hondje van 15 jaar heel ziek, ik dacht in eerste instantie aan een beroerte, we zijn meteen naar de kliniek gereden en onderweg gebeld dat we eraan kwamen. Ik kreeg Ivonne aan de telefoon en zij was heel zorgzaam. Bij aankomst werden we direct geholpen, heel goede uitleg. We hebben ons lieve hondje in laten slapen na heel goed overleg over een eventuele operatie wat risicovol was. Hier denken ze niet aan heel veel geld verdienen maar echt aan het belang van je beestje,. En wat zijn we ongelofelijk lief begeleid door zowel de dierenarts als Ivonne.. een dikke dikke pluim voor deze kliniek ondanks ons vreselijke verdriet.. super bedankt

Gebaseerd op recensies van Google

Openingstijden

  • Maandag
    De hele dag open
  • Dinsdag
    De hele dag open
  • Woensdag
    De hele dag open
  • Donderdag
    De hele dag open
  • Vrijdag
    De hele dag open
  • Zaterdag
    De hele dag open
  • Zondag
    De hele dag open

Medewerkers

Madalina Lungu

Dierenarts

Madalina Lungu

Anesthesiologie

My name is Madalina Lungu and I am a veterinarian since 2018. I graduated at the faculty of Veterinary Medicine in Bucharest, Romania. I continued my studies in veterinary anaesthesia at the Faculty of Veterinary Medicine of the University of Liège, Belgium. My aim is to offer my furry patients a better quality of life, without pain or discomfort. In my free time I enjoy going to the sea, reading and watching movies.
Lees meer over Madalina
Dominique Harmeling

Dierenarts

Dominique Harmeling

Chirurgie

In 2017 ben ik aan de Universiteit van Gent afgestudeerd als dierenarts gezelschapsdieren. Aansluitend heb ik gedurende ruim een jaar een roterend internship gedaan aan deze universiteit waarbij ik kennis heb opgedaan in de verschillende disciplines waaronder spoed en intensieve zorgen, interne geneeskunde, chirurgie, neurologie en cardiologie. Na 7 jaar in België te hebben gewoond werd het tijd voor een nieuwe uitdaging. Daarom besloot ik voor een halfjaar naar het buitenland te gaan om mij in te zetten voor verschillende vrijwilligersprojecten. In deze periode heb ik, samen met mijn medevrijwilligers, vele zwerfdieren en huisdieren van de lokale bevolking geholpen en behandeld die geen toegang hadden tot de reguliere diergeneeskunde zorg. Vervolgens ben ik als dierenarts in een goed geoutilleerde eerstelijns kliniek in Amsterdam aan de slag gegaan. Daarnaast werkte ik op de spoeddienst en opname van Hugo Verwijskliniek, nu Evidensia dierenziekenhuis Amsterdam. Ik heb altijd een speciale interesse voor chirurgie gehad, daarom werk ik nu ook vast op de chirurgie afdeling. Ik geniet ervan om samen met ons team hoogkwalitatieve diergeneeskundige zorg te leveren met aandacht voor u en uw dier! Graag tot ziens in onze kliniek!
Lees meer over Dominique
Ilonka Hartzheim

Dierenarts

Ilonka Hartzheim

Chirurgie

In 2012 ben ik afgestudeerd als dierenarts gezelschapsdieren aan de Universiteit Utrecht. Na eerst zes jaar in diverse eerstelijns klinieken in Noord-Holland te hebben gewerkt, ben ik in  2018  betrokken geraakt bij de oprichting van Evidensia Dierenziekenhuis Amsterdam (toen nog Hugo Verwijskliniek). Ik heb in de afgelopen jaren op bijna alle afdelingen binnen dit ziekenhuis gewerkt, maar gaandeweg mij verder gedifferentieerd in cardiologie en echografie, middels trainingen intern en via de Universiteit van Luxemburg.  Sinds mei 2022 heb ik echter de stap gemaakt om mij verder te ontwikkelen in de chirurgie en maak ik onderdeel uit van het chirurgisch team van EDZA.  Door chirurgie het leven te kunnen redden van een dier, of diens kwaliteit van leven te verbeteren, maakt dit vak zo mooi. Hiervoor is echter een goede samenwerking nodig met collega's van andere afdelingen, zoals anesthesie, spoed, opname en beeldvorming. Om onderdeel te mogen uitmaken van een gepassioneerd team zoals hier op EDZA geeft dan ook veel voldoening.
Lees meer over Ilonka
Alice Meijer

Dierenarts

Alice Meijer

Chirurgie

Mijn interesse voor chirurgie en spoedpatiënten is er al geweest zolang ik vanaf jongs af dierenarts wilde worden. Voordat ik afstudeerde aan de faculteit Utrecht (2014) heb ik diverse zwerfdier-projecten gedaan in Oost Europa, wat een geweldige leerschool is geweest om met minimale middelen zo veel mogelijk dieren te helpen. Sinds de opening van Doorverwijskliniek Hugo in 2018 - nu Evidensia Dierenziekenhuis Amsterdam - ben ik er werkzaam geweest op alle afdelingen: opname, spoed, interne en chirurgie. Waarna ik mij al snel volledig heb toegelegd en verder heb ontwikkeld op de chirurgische patiënten. Ik heb het Evidensia Differentiatie Traject voor Chirurgie in 2022 afgerond, onder begeleiding van Joachim Proot. Daarnaast heb ik alle Soft Tissue Surgery ESAVS cursussen gevolgd en ben ik nog met regelmaat bij nascholingen te vinden. Naast het brede aanbod wat Weke Delen Chirurgie te bieden heeft, behandel ik graag complexe wonden. Daarbij is ook met regelmaat reconstructieve chirurgie nodig, wat bij iedere patiënt vraagt om een op maat gemaakt plan. Ook de oncologische patiënten hebben mijn bijzondere interesse. Ook hierbij is iedere patiënt anders en moeten we door goed overleg tussen verschillende disciplines (interne, radiologie, oncologie, pathologie) tot een behandeling komen die past bij dier en eigenaar. Verder kunt u mij ook vinden voor diagnostiek en behandeling middels scopie en ontwikkel ik mij nog verder in de orthopedie. Ik hoop dat wij voor diereigenaren en verwijzend dierenartsen altijd een laagdrempelige optie zijn om om hulp te vragen. Wij willen met snelheid en vriendelijkheid, een op maat gemaakt advies geven dat eerlijk is voor hulpbehoevende dieren en hun baasjes.
Lees meer over Alice
Onze medewerkers